reklama

Opäť k zdravotníctvu ...

Tak ako som si zadal smer môjho pôsobenia v tejto komunite mi nedá nezareagovať na články Juraja Vivodu vo veci vzťahu poisťovní a malých nemocníc. Moja reakcia človeka znalého (in medias res) veci a problematiky nesystémovosti v zdravotnom poistení resp. financovaní zdravotníctva musí byť len viac menej a jednoducho súhlasná.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Troška k veci.

Už som sa snaži jednoducho popísať moje pohľady k problémom malých nemocníc v predošlých článkoch. Boli na ne aj reakcie, ale jednoducho obyčajní ľudia - pacienti nevedia podstatu problému a v tom je tá výhoda postavenia poisťovní, rozhodovacích štruktúr a pod., ktorí sa snažia riešiť problém rušením malých nemocníc a to tlakom, že neuzavrú so zariadeniami zmluvy. Nuž ale to je poriadny gól do vlastnej brány voličom a všetkým ľuďom ktorí potrebujú lekársku pomoc (alebo niekedy potrebovať budú). Nedá sa všetko riešiť len ambulantne a súhlasím aj s tým, že nie je cieľom, aby pacient v nemocnici strávil dlhú dobu.  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Myšlienka jednej poisťovne (KrankKasy) nie je taká zavrhnutia hodná a má svoje opodstatnenie. Veď komerčne sa dnes dá poistiť a pripoistiť takmer hocičo. Podstatné je to, že v súčasnosti je veľmi ťažké pohrávať sa s myšlienkou jednej poisťovne a to z jediného jedného dôvodu : V zdravotníctve sa točí veľký balík peňazí. A je to balík trvalý, v určitom ponímaní nekonečný .....tak prečo z neho neodkrajovať. Lenže tragédiou je to, že značná časť tohto balíka nejde späť do zdravotníctva, ale točí sa vo sférach biznisu, financí a finančného zhodnocovania súkromného majetku finančných skupín (ktoré staja za poisťovňami) vysoko nad hlavami obyčajných ľúdí!!! S tým si ťažko niekto poradí. A môže tu byť akákoľvek vláda.  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dobre teda, zmierime sa s tým, ale prečo rušiť malé nemocnice na úkor vyššie uvedeného? Nuž jednoducho preto, lebo mnohé veľké nemocnice majú na niektorých oddeleniach malú obložnosť a malé nemocnice pomaly nemajú voľné lôžka, lebo tak sú obsadené a vyťažené.......aj s tým sa dá zmieriť.  

Ale prečo potom poisťovne, kde malé nemocnice odliečia ich pacientov, nechcú za túto liečbu nemocniciam zaplatiť !!! Tak toto je otázka dňa. Je smiešne, aby poisťovňa dala nemocnici limit na 8 pôrodov za mesiac a pritom za mesiac sa v nej narodí 28 detí (28 pôrodov). Čo toto je za zmluvné veci, čo toto je za politiku v zdravotníctve.......to je zas otázka, však? A podobne to platí aj pre iné oddelenia.....  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže zatiaľ s pozdravom a s odhodlaním VYDRŽAŤ.

Roman Krbata

Roman Krbata

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek, ktorému nič nespadlo do rúk bez vlastného pričinenia ... neľutujem nič, čo som v živote urobil, lebo vtedy som to urobiť chcel a urobil som to ... a vždy ma to posunulo dopredu Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu